Saltar para os conteúdos

Publicações

As nossas publicações incorporam um compromisso com o avanço do conhecimento e a promoção de uma compreensão mais profunda da psicologia e das ciências sociais. Cada trabalho reflete pesquisas rigorosas, perspetivas inovadoras e uma dedicação a insights baseados em evidências que impulsionam um progresso significativo. O nosso objetivo é divulgar descobertas que informem a prática, influenciem as políticas e inspirem uma exploração mais aprofundada. Através da colaboração e da excelência, esforçamo-nos por tornar a nossa investigação acessível e impactante tanto para o público académico como para a comunidade.

 

Veja as publicações do APPsyCI no respositório do ISPA: https://repositorio.ispa.pt/handle/10400.12/6310

 

Filtrar por Ano

Unpacking the contribution of deliberate self-harm diversity to suicide risk among adolescents. Current Psychology 1-10.

Investigadores APPsyCI:

Duarte, E., Gouveia-Pereira, M.

Outros Investigadores:

Fuschini, B., Basto-Pereira, M.

Who are the Happy Girls? Gender Comparison Using a Biopsychosocial Approach: Health Behavior School-Aged Children Study in Portugal During Covid-Pandemic. Child Indicators Research 17(2) 845-868.

Investigadores APPsyCI:

Gaspar de Matos, M.

Outros Investigadores:

Gaspar, T., Carvalho, M., Guedes, F., Cerqueira, A

Health literacy and medication health literacy in adolescents: Highlights from HBSCWHO. European Journal of Education e12686.

Investigadores APPsyCI:

Gaspar de Matos, M.

Outros Investigadores:

Gaspar, S., Guedes, F.; Cerqueira, A., Gaspar, T., Machado, M. C.

Distal supports capabilities and growth-focused recovery: A comparison of Housing First and the staircase continuum of care. American Journal of Community Psychology. 73(3–4). 504–514.

Investigadores APPsyCI:

Vargas-Moniz, M. J., Ornelas, J.

Outros Investigadores:

Greenwood, R. M., O’Shaughnessy, B. R., Manning, R. M., Hogan, N.

School and family ecosystem: Incentives and barriers to school–family communication. European Journal of Education 59(2) e12620.

Investigadores APPsyCI:

de Matos, M. G.

Outros Investigadores:

Guedes, F., Cerqueira, A., Marques-Pinto, A., Branco, A., Galvão, C., Sousa, J.. Goulao, L. et al.

How curiosity affects contextual performance: an emotional daily dynamics perspective. International Journal of Manpower 45(10) 59-76.

Investigadores APPsyCI:

Caetano, A.

Outros Investigadores:

Junça Silva, A.

How good is teleworking? Development and validation of the tele attitude scale. Quality & Quantity 58 4941–4958.

Investigadores APPsyCI:

Caetano, A.

Outros Investigadores:

Junça Silva, A.

How was your day? A within person analysis of how mental health may moderate the route from daily micro?events to satisfaction after work via affect and contextual performance. International Journal of Psychology 59(6) 891-901.

Investigadores APPsyCI:

Caetano, A.

Outros Investigadores:

Junça Silva, A.

Professional Insights into Navigating Support for LGBTI Children in Spain. Sexuality Research and Social Policy 1-13.

Investigadores APPsyCI:

López-Sáez, M.Á.

Outros Investigadores:

Platero, L., Langarita, J.A. et al.

Contextual similarities in psychological flexibility: the Brazil-Portugal transcultural adaptation of Psy-Flex. Current Psychology 43 25595–25603.

Investigadores APPsyCI:

Neto, D.

Outros Investigadores:

Mouadeb, D., Lemos, N. et al.

A study of the influence of altruism social responsibility reciprocity and the subjective norm on online prosocial behavior in adolescence. Current Psychology 43 25595–25603.

Investigadores APPsyCI:

López-Sáez, M. Á.

Outros Investigadores:

Pastor, Y., Pérez-Torres, V., Thomas-Currás, H., Lobato-Rincón, L. L., & García, A.

Reasoning from quantified modal premises. Cognitive Science 48 (8) e13485.

Investigadores APPsyCI:

Quelhas, A.C., Rasga, C.

Outros Investigadores:

Johnson-Laird, P. N.