Saltar para os conteúdos

Publicações

As nossas publicações incorporam um compromisso com o avanço do conhecimento e a promoção de uma compreensão mais profunda da psicologia e das ciências sociais. Cada trabalho reflete pesquisas rigorosas, perspetivas inovadoras e uma dedicação a insights baseados em evidências que impulsionam um progresso significativo. O nosso objetivo é divulgar descobertas que informem a prática, influenciem as políticas e inspirem uma exploração mais aprofundada. Através da colaboração e da excelência, esforçamo-nos por tornar a nossa investigação acessível e impactante tanto para o público académico como para a comunidade.

 

Veja as publicações do APPsyCI no respositório do ISPA: https://repositorio.ispa.pt/handle/10400.12/6310

 

Filtrar por Ano

King Arthur’s lessons for leadership and superior performance—From screen to real life. Journal of Leadership Studies 16(2) 56-61.

Investigadores APPsyCI:

Sabino, A

Outros Investigadores:

Cesário, F., Andrade, L. J., Teobaldi, F.

Critical Thinking in Information Literacy Pedagogical Strategies: New Dynamics for Higher Education throughout Librarians’ Vision. In: HEAd’22 Proceedings – 8th International Conference on Higher Education Advances [Hybrid Conference], Polytechnic University of Valencia, June 14-17, 2022. p. 489-96

Investigadores APPsyCI:

Sanches T, Lopes C, Antunes M. L.

Connecting new trends and new skills for Academic Librarians. In Information Literacy in a Post-Truth Era: 7th European Conference on Information Literacy, ECIL 2021, Virtual Event, September 20–23, 2021, Revised Selected Papers (pp. 617-628). Cham: Springer International Publishing.

Investigadores APPsyCI:

Sanches, T.

Digital fluency and ethical use of information: the role of higher education librarians. Qualitative and Quantitative Methods in Libraries 11(3) 473-487

Investigadores APPsyCI:

Sanches, T.

Improving academic and professional engagement in higher education online students through video-making: school librarians on the screen. In 14th International Conference on Education and New Learning Technologies (pp. 474-481). IATED

Investigadores APPsyCI:

Sanches, T.

Recensão: LOPES Carlos – Como fazer citações e referências?: Guia prático da norma APA 2020 7ª ed. Lisboa : ISPA – Instituto Universitário 2021. ISBN 978-989-8384-63-8. Páginas a&b: Arquivos E Bibliotecas 167–170

Investigadores APPsyCI:

Sanches, T.

Um lugar para a leitura literária em bibliotecas universitárias. Conjetura: Filosofia e Educação 27 e022003.

Investigadores APPsyCI:

Sanches, T.

Words around Information Literacy: Construction and use of concepts to support scholarship as conversation. In R.V. Nata (Ed.). Progress in education (Vol. 69 pp. 103-129)

Investigadores APPsyCI:

Sanches, T, Antunes, M. D. L, Lopes, C.

International standards for information literacy: the inspiration for national practices LIBER Quarterly. The Journal of the Association of European Research Libraries 32(1) 1-22.

Investigadores APPsyCI:

Sanches, T, Antunes, M. L, Lopes, C.

Outros Investigadores:

.

Lessons, discoveries, challenges, and results in an interdisciplinary learning community of higher education teachers. In 14th International Conference on Education and New Learning Technologies (pp. 1198-1206). IATED

Investigadores APPsyCI:

Sanches, T

Outros Investigadores:

Duarte, C., Batista, M., Miranda, J. P.

Tutorial support in higher education: building critical and interdisciplinary reflection based on the experience of four teachers. In INTED2022 Proceedings: 16th International Technology Education and Development Conference March 7th-8th (pp. 2857-2864). IATED.

Investigadores APPsyCI:

Sanches, T

Outros Investigadores:

Duarte, C., Batista, M., Miranda, J. P.

Effects of the ketogenic diet in the treatment of gliomas: a systematic review Nutrients 14(5) 1007.

Investigadores APPsyCI:

Antunes, M. L

Outros Investigadores:

Sargaço, B., Oliveira, P. A., Moreira, A. C.

12...192021...4344