Saltar para os conteúdos

Publicações

As nossas publicações incorporam um compromisso com o avanço do conhecimento e a promoção de uma compreensão mais profunda da psicologia e das ciências sociais. Cada trabalho reflete pesquisas rigorosas, perspetivas inovadoras e uma dedicação a insights baseados em evidências que impulsionam um progresso significativo. O nosso objetivo é divulgar descobertas que informem a prática, influenciem as políticas e inspirem uma exploração mais aprofundada. Através da colaboração e da excelência, esforçamo-nos por tornar a nossa investigação acessível e impactante tanto para o público académico como para a comunidade.

 

Veja as publicações do APPsyCI no respositório do ISPA: https://repositorio.ispa.pt/handle/10400.12/6310

 

Filtrar por Ano

Problem-based learning in a flipped classroom: a case study for active learning in legal education in international law. The Law Teacher 56(4) 435-451.

Investigadores APPsyCI:

Sanches, T.

Outros Investigadores:

Oliveira, HMartins, J.

Exploring the suicidal continuum: Deliberate self-harm diversity and severity as predictors of suicidal ideation and suicide attempts. Psychiatry Research. (309) 1-6.

Investigadores APPsyCI:

Gouveia-Pereira, M, Duarte, E.

Outros Investigadores:

Gomes, H. S., da Silva, C. T., Santos, N.

An explanation of or-deletions and other paradoxical disjunctive inferences. Journal of Cognitive Psychology 34(8) 1032-1051.

Investigadores APPsyCI:

Rasga, C, Quelhas, A. C

Outros Investigadores:

Laird, J. P. N.

Micro-firms way to succeed: How owners manage people. Journal of Business Research 150 237-248.

Investigadores APPsyCI:

Caetano, A.

Outros Investigadores:

Rodrigues, A. C., Carvalho, H., Santos, S. C.

The moderating role of age in the relationship between perceived over qualification employability job insecurity and global psychological needs satisfaction. Management Research: Journal of the Iberoamerican Academy of Management 20(3) 244-265.

Investigadores APPsyCI:

Sabino, A

Outros Investigadores:

Basilio, E., Lopes, S., Chambel, M. J., Dias, P. C., Cesário, F.

King Arthur’s lessons for leadership and superior performance—From screen to real life. Journal of Leadership Studies 16(2) 56-61.

Investigadores APPsyCI:

Sabino, A

Outros Investigadores:

Cesário, F., Andrade, L. J., Teobaldi, F.

Critical Thinking in Information Literacy Pedagogical Strategies: New Dynamics for Higher Education throughout Librarians’ Vision. In: HEAd’22 Proceedings – 8th International Conference on Higher Education Advances [Hybrid Conference], Polytechnic University of Valencia, June 14-17, 2022. p. 489-96

Investigadores APPsyCI:

Sanches T, Lopes C, Antunes M. L.

Connecting new trends and new skills for Academic Librarians. In Information Literacy in a Post-Truth Era: 7th European Conference on Information Literacy, ECIL 2021, Virtual Event, September 20–23, 2021, Revised Selected Papers (pp. 617-628). Cham: Springer International Publishing.

Investigadores APPsyCI:

Sanches, T.

Digital fluency and ethical use of information: the role of higher education librarians. Qualitative and Quantitative Methods in Libraries 11(3) 473-487

Investigadores APPsyCI:

Sanches, T.

Improving academic and professional engagement in higher education online students through video-making: school librarians on the screen. In 14th International Conference on Education and New Learning Technologies (pp. 474-481). IATED

Investigadores APPsyCI:

Sanches, T.

Recensão: LOPES Carlos – Como fazer citações e referências?: Guia prático da norma APA 2020 7ª ed. Lisboa : ISPA – Instituto Universitário 2021. ISBN 978-989-8384-63-8. Páginas a&b: Arquivos E Bibliotecas 167–170

Investigadores APPsyCI:

Sanches, T.

Um lugar para a leitura literária em bibliotecas universitárias. Conjetura: Filosofia e Educação 27 e022003.

Investigadores APPsyCI:

Sanches, T.